EL PORTAFOLIS INICIAL

Experiències amb TIC 

Fins fa un parell d'anys estava prou orgullosa de les meves experiències a l'aula amb TIC... De totes formes, ara he decidit tornar a recuperar els meus apunts virtuals i reenganxar-me a allò que va ser una part molt important en la meva experiència docent. Així que espero no perdre el rumb d'aquest nou viatge i aprofitar allò que vaig aprendre i posar en pràctica el que aprendré!

Podeu fer una ullada i xafardejar el que va ser el meu bloc de classe durant ben bé 2 cursos... i ara que me'l torno a mirar trobo que estava prou bé! ;-P Em va servir (i sobretot als meus alumnes) per treballar fora de l'aula tot aquells aspectes que no podiem per manca de temps tocar a classe... El bloc es diu TO TIC OR NOT TO TIC però ara que me'l miro bé es nota que està abandonat... i té pols!! Haurem de fer-li una rentada de cara, no?

Aquesta és l'experiència (TIC) de la qual n'estic més orgullosa, però actualment en el centre on sóc podem dir que estic inmersa en les TICs de ple ja que treballem amb llibres digitals i l'institut té una plataforma moodle de la que no te'n pots escapar. Tenim moodle d'entrant, de segon plat, de postres, de sobretaula... estic inscrita en molts cursos i totes les informacions entre el claustre van a través de Moodle i amb cada grup-classe que tinc tenim un Moodle obert... Us passo l'enllaç però crec que no podeu entrar.. oi? Aish... llàstima!! Bé, aquest és el Moodle de l'INS Joan Oliver.

En l'aprenentatge de l'anglès la tecnologia ens aporta (i a vegades, massa!) material "autèntic". En el meu paper com a alumna de llengua, m'ha aportat sobretot autonomia i treball individual molt més personalitzat. Sempre pots accedir a allò que creus que necessites millorar. Des de la banda de profe, a vegades em veig col·lapsada pel munt d'informació i de recursos que hi ha a la web i molt sovint em fa ràbia no ser ordenada en quant a recursos tecnològics (com el que seria utilitzar el Delicious)... A part d'això (defecte meu que haig de solucionar), sempre m'ha aportat molta ambivalència en quant a treballar, és a dir que em permet treballar qualsevol aspecte de la matèria de moltes maneres diferents i això m'ajuda, i als meus alumnes també, a no caure en la rutina de fer una comprensió lectora, per exemple, sempre de la mateixa manera; o treballar un aspecte gramatical sempre de la mateixa forma.


A dia d'avui, m'agradaria aconseguir una tranquilitat en quant a l'ús de les TICs, ja que sembla ser que començo a dominar-les (no totes) i a sentir-me còmode amb elles. M'agradaria poder exprimir-les al màxim, i sobretot, sobretot, no ser mandrosa a l'hora de posar-me a treballar amb elles...

   * * * * *

Preparant el Projecte

Cosa rara en mi, no sé com, la setmana passada venint cap el curs se'm va aparèixer la musa de la inspiració (quina és?) i vaig pensar en Twitter per treballar a l'aula... No em pregunteu per què, però crec que tinc un tema pendent amb aquesta eina: no li acabo de trobar el què... m'agrada llegir el timeline i sovint faig retweets però escassejo de tweets propis... Per això, tinc una espineta clavada i me la vull treure! He pensat amb Twitter perquè els meus alumnes només coneixen Facebook, i entenc que sigui molt més atractiu però crec que podem treure-li més suc a Twitter... 

El meu objectiu és treballar l'expressió escrita, ja que és la competència comunicativa que aquest curs hem de treballar des de totes les matèries. Aprofitaria el límit de caràcters que té Twitter per treballar estructures bàsiques d'expressió escrita, ja que el meu problema (i suposo que el de totes i tots els profes d'anglès) és que els alumnes pretenen escriure el que escriurien en català o castellà però en anglès... Llavors donen voltes a la sintaxi de la frase, abusen del traductor (ara mateix odio el Google Traductor) i al final no són capaços d'escriure res més que un Subjecte i un Predicat... No els demano més que això: frases senzilles (estem al nivell A2 amb una mica de sort), estructures ordenades, clares, basiques...

Amb tot això penso vàries coses que podem servir en un mateix plat: si posem una mica de Twitter i una micona d'expressió escrita, pot ser que surti alguna cosa ben bona, no? He anat sentint cosetes de Sant Jordi, i crec que ho podria incorporar... com un projecte d'escritura creativa, o com un concurs de microrelats... no sé, no sé... aquí és on haig de començar a exprimir-me i redefinir ben bé QUÈ faré...o aprofitar el Treball de Síntesi que faran a finals de Març (sobre la ciutat medieval) i la sortida a Besalú que faran... (tot això ho vaig plasmant mentre penso, eh?)

Seguiré pensant...






7 comentaris:

  1. Molt bona reflexió, Laura. A mi també em dona la sensació d'entrar en un món d'enllacós i informació que molt sovint em col·lapsa. Penso que el millor és seleccionar allò que ens funciona i portar-ho a la pràctica. Si no ho utilitzem, no ens serveix per res.
    Nosaltres que sóm d'anglès, podem trobar molts recursos autèntics que podem utilitzar i ho hem d'aprofitar. El que falta sempre és TEMPS i DEDICACIÓ. En fi...
    Per cert, molt bon bloc.

    ResponElimina
  2. TEMPS i DEDICACIÓ... la fórmula màgica! Gràcies pel comentari!

    ResponElimina
  3. ddd sóc la Carme, testing testing

    ResponElimina
  4. ara si que he pogut comentar, és que amb el meu ggogle no em deixa??????
    en fi, xulissim, espero que et vagi molt bé. i que parlem molt, que els d'anglès ja hom estem, de locatis de per se...:)

    ResponElimina
  5. Jajaja!! Hola Carme-Anònim, gràcies pel comentari... ara faré una ullada al teu blog!

    ResponElimina
  6. el dia de Sant Jordi al meu ins penjem un paper d'estrassa molt gran i e donem als alumnes post it de colors, perquè vagin penjant frases boniques i/o poètiques al cartell...això mateix es podria fer en el twiter,en anglès...és una idea, només.
    m'agradaria poder-ho probar jo també !

    ResponElimina
  7. O fer els brainstorming de les compo de batxillerat en el twiter...

    ResponElimina